If only a day to let him know, without his love I'm nothing at all

Jag gillar inte allt detta mörker som följer med hösten, fast på något vis gillar jag det, men inte så mycket.
Det mysiga med mörkret är att man kan gosa med Erik i sängen och dra på sig tjocksockarna, tjocktröjan och snöra ihop håret i någon risig puff och sen bara kura ihop sig i Eriks famn och äta godis.
Det jag inte gillar är att det är just mörkt, kallt och snårigt. Jag blir så trött och humöret har svårt att bli på topp.

Det jag gillar med hösten i övrigt är alla dessa fina dagar som var idag. Fint väder, liet kyligt så man kan ha på sig en stor haldsuk, vinterjacka och vantar och bara promenera hur långt som helst för att det är så skönt.

Men snart ska jag till stallet och det kommer vara kallt så det blir långkallingar på och tjocktröja, skönt. När jag kommer hem och har duschat blir det nog varm choklad och limpmackor med kaviar.
Sen ska jag sakna ihjäl mig på Erik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0