Vattenplask

Hej mamma.

Ledig dag idag, skönt som attan. Och behövligt, även fast jag nyss hade en veckas sportlov. Sovde tills jag vaknade, det blev inte särskilt länge ändå, tills klockan tjugo i tio. Gick upp och åt min frukost i lungan ro. Det är nog det bästa med sovmornar. Att man kan äta sin frukost sakta!!
Sen så tittade jag på tv och stökade lite innan jag var ute med Jolin på lunchpromenad i skogen. Det var riktigt skönt faktiskt. Fåglarna kvittrade.

Men då jag sen skulle till skolan för att lämna alla dessa papper. Fyfarao säger jag bara. SÅ BLÖTT.
Direkt jag tittade på slasket då jag kom genom garagedörren blev jag blöt om fötterna. Innan jag var på skolan hade jag hunnit bli jätteblöt och ännu blötare var jag då jag komme hem! Det riktigt drypte i skorna. Det lät sådär som det brukar göra då man har jätteblöta skor. Så jag funderar allvarligt på att köpa några snygga stövlar jag kan ha sådär nu när det slaskar till.

Nu ska jag plugga på om företaget. Vet vilken tid jag ska stå i montern nu. Men den kommer jag inte ihåg och jag orkar inte sträcka mig efter lappen det står heller.
Kan väl berätta sen!

Vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0