Kan inte fatta

Hej mamma.

Nu sitter jag änteligen hemma. Fast jag måste ju säga att min första dag med ett alldeles eget körkort har gått riktigt bra. Hämtade Amanda ikväll och hon kom springandes, glad som tusan, hon blev riktigt chockad och de vara bara så himla kul.
Det var ju som tanken och allt. Så de blev inget pluggande, men jag fick äta limpa, oboy och snoddas hos Amanda. Det var inte helt fel! Det var gott som attan så nu är jag mättare än mättast.

Men idag då, då jag körde upp. Hanna körde före mig och hon klarade det så jag var som dubbelt nervös. Men jag vet inte, det försvann efter ett tag. Sen blev jag som lite lugn iallafall. Hon var inte från Skellefteå, Astrid som hon hette. Henne ska jag aldrig glömma.
Inte det att gud heller lyssnat på mina böner och gjort vägen vit så att de inte gick se några linjer vilket jag har lite problem med annars.
Men hon sa att jag skulle köra hem till mig. Svårare än så var det inte, trots att jag backade stört från min uppfart och att du inte ens märkte att vi körde förbi. Men sen körde jag lite på E4an sen körde jag till stan och då sa hon de magiska orden.
"Du är godkänd" Jag fattade inte först och frågade om hon skojade med mig, och det gjorde hon inte. Så jag började grina istället och jag kan bara inte förstå det.
Jag har körkort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0