Looking like a mango when it pass

Nu ska jag snart iväg och köra bil. Jätteroligt, jag har ju verkligen hunnit träna på att backa och så!

Ikväll blir det hackan och körkortsboken. Jag måste fanken börja plugga nu. Det närmar sig...Alltför fort kan man tycka. Så ikväll måste jag verkligen ta tag i att läsa ut den igen. Måste läsa den minst två gånger till och nästa vecka blir det nog att nöta körskolan och faserna. Ska nog dit efter skolan idag och nöta.
Jag måste klara det.

Sen imorse då hade jag ju anmält mig för att gå ut med Jolin. Men redan klockan sex vaknade jag och varje tionde minut vaknade jag igen, precis som om snoozen var på men de var den inte. Skitmysko. Och tillslut började jag verkligen undra om vi ställt klockan till sommartid, det kändes bara så konstigt att klockan var sex.

Men den gick rätt och för en gång skull så hann jag ut innan halv åtta. Närmare bestämt tjugo över sju. Min sjukskrivna pappa hade inte stigit upp då jag gick. Men självklart då jag kommer tillbaka. Och då jag kommer in i köket ligger det räkningar över hela bordet!
Jaha tänkte jag, vart ska jag sitta då?
Så jag fick sätta mig i vardagsrummet och läsa tidningen. De gick ju bra de med. Men det var inte lika mysigt som vid matbordet och med radion på.

Måste komma ihåg att ta med mig en frukt också. Annars lär jag avlida på skolan. Hinner inte äta lunch innan historian, och jag vill inte heller gå själv och äta lunch mellan lektionerna. Det känns lite pinit. Så jag får antingen hålla mig, eller ta med mig en frukt.
Hm... kanske ska satsa på en banan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0