Kort dag

Slutade skolan värsta tidigt idag. Kom på skolan i god tid, sen satt hela klassen och väntade på att lektionen skulle börja men då kommer det en dam som säger att Stina är hemma med sjukt barn. Jahapp tänkte då alla vi elever och satte oss med matteböckerna inne i salen. Efter ett tag gick alla och vi som är så smarta (jag, Magda och Lovisa) tog tag i Teknikprojektet direkt.
Så nu är alla studiebesök bokade, eller nästan. Åke från Rönnskär skulle ringa om när vi skulle få åka dit. Sen gjorde jag och Lovisa klart bilden på bilen. Förutom att vi inte målade färgerna för vi minns inte vilka färger det var. Vi vågade alltså inte chansa.

Tjugoen minuter över tio gick vi tre ut från Innovationssalen och slutade dagen. Jag och Lovisa drog på Mamma Mia och åt pizza mmm det var det godaste på länge, sen mådde jag illa för att jag åt så fort. Men gott var det!
Hur många hänger liksom på låset till en pizzeria fem minuter innan dom öppnar?
Vi gick sen tillbaka till skolan för vi orkade inte ta oss hem, plus att hon skulle prata med Matte och jag skulle spana på Erik.

Det tog sin lilla tid innan Erik ätit klart men sen såg jag honom och då var jag med honom i typ sju minuter innan jag gick in till stan. Och den promenaden måste gått fort!!!
Jag hann alltså med kvart över tolv bussen hem, och jag gick efter tolv från skolan. Så jag var lite stolt över mig själv. Jag ska nog alltid börja tänka att jag ska ta den senare bussen, då kanske jag alltid hinner med den tidiga.
Puss på det.

Vad mer ska jag berätta.. Jo, jag har haft lock i mitt högra öra konstant sen i lördags. Så det låter som att jag går i en tunnel, fast det är ju som lite häftigt det med.

Ikväll ska Erik komma och den anonyma personen som vill veta hur han ser ut kan ju kanske hoppas på att jag får en bild på honom? Men jag kanske inte vågar ta en på han, det är ju som lite pinsamt. Får se, kanske kan lurka honom och få en bättre bild. Annars kan man ju alltid kolla i skolkatalogen?
Fast det är ju bara om man bor här?
Det kommer ordna sig ska du se.



Sen såg vi den "nykläckta" idag. När jag såg honom sa jag bara till Lovisa "kläck ett ägg, kläck ett ägg". Tänk er en människa, som ser exakt ut som om han blivit nyckläckt. EXAKT så ser han ut.
Lite krulligt hår som ser blött ut, stora ögon.
Hahaha, ni måste bara se han då kommer ni förstå.

Sen kan jag citera mig själv från gårdagen
"Cirkelträning?! Hur kul är det på en skala ett till noll!"

Puss.

(Förresten ska våran projektarbetsgrupp typ vara med i deras tidning, alltså Boliden Minerals tidning, haha så gulligt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0