UT, FORT SOM FAN

Haha, rolig bilresa med mamma till Maxi idag. Jag som äntligen får OCH tagit modet till mig att köra till Maxi svängde gladeligen upp mot korsningen. Men nej. För det första. Trafikljusen fungerar inte. Och mitt i alltihop så kommer det just då tusentals bilar och en fil är avstängd för att dom ska byta asfalt på den andra. Så där är jag och mamma mitt i alltihopa. Vi löser det med att svänga åt sidan. Mot oss kommer asfaltskrossaren backandes i hög fart och låter "Pip pip pip pip" osv. Mamma slänger sig mot blinkersen skriker sen "Det kommer en bil! Skynda! UT FORT SOM FAN!" Jag skyndar mig. I bara farten drar mamma med sig övningskörningsskylten och kör ut på vägen sekunderna innan betongkrossan tagit oss. Haha. Okej, det var kanske inte så nära. Men nära och riktigt roligt.
Fast det skulle vart roligare om man var med, annars förstår man inte hur kul och panikartat allt egentligen var.

image74
Stackars lillan.

MÅSTE KILA! !! TOPMODEL!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0