Söndag - Boklusen och cyklinos

Sitter här med min jävla astmaandning och försöker få några vettiga andetag som mest blir till pipljud. Hatar höstens mörka kvällar med kyliga vindar och prassel i allt som kan tänkas prassla. Jag gillar det inte alls. Istället sitter jag inne. I sköna sockar, hotpants och en hålig Iron Maiden tröja. Den fick jag av min älskling första gången vi var med varandra. Snart två år sen. Helt otroligt.

Han är världens underbaraste pojkvän. Ikväll fyllde han på min tomma mobil med etthundra kronor.
ETTHUNDRA KRONOR!
Han är den mest älskade människa på jorden. Jag älskar honom så fruktansvärt. Kyss på honom. Imorgon ska han också beställa bussbiljetter till mig undra hur länge han stannar.
Själv hoppas jag på föralltid!

image79

Och just nu sitter jag och snorar som en igentäppt gris. Alltså inget snor kommer in bara ut. Det är som vatten typ som bara rinner och jag kan inte göra något åt det eftersom det är så tätt att det inte går andas överhuvudtaget. Jag har även insett min stora saknad av böcker att läsa. Drömde för någon natt sen om att jag lånade en bok på biblioteket. Jag måste verkligen ha en bok att läsa. Sen har jag inga bra böcker heller. Kan någon inte hjälpa mig med det?!

Sen kan jag ju berätta lite kort om våran underbart fina nya cykel. Som egentligen skulle bli Jennies. Men då tog jag upp regel nummer ett bland syskon: "Det äldsta syskonet får allt nytt, den yngre ärver", och det gick hem. Så nu delar vi plötsligt på världens finaste cykel. Okej, det finns finare. Som Lovisas tillexempel (som vi förövrigt träffade på Ica Kvantum. Mest otippat i världen men där var hon. Med Simon och Emil hur min klass, om dom nu heter så?). Men jag ska lägga in ett span på farmors gammelcykel i stugan. Har hört rykten om att det ska vara en såndär riktigt gammal blå cykel med fina bågen och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0