Dust

Söndag. Veckans vilodag. Eller så är det veckans arbetar dag. Den enda dagen i veckan man egentligen orkar med att göra vettiga saker som man måste göra.
Idag har jag tillexempel dammtorkat hela rummet. Så nu doftar det fräscht. Inte daggkoppor och rosor kanske. Men inte damm iallafall. Jag känner att jag kanske borde dammsuga nu när jag tagit steget att dammtorka. Men det får bli efter fikat.

Jag har även tänkt gå ut och promenadsmotionera snart. Sen måste jag seriöst börja ta tag i grupparbetet på skolan. Jag är gruppledare och har inte ens börjat!
Historian måste jag också ta tag i. Jag vet inte ens vad jag ska säga. Jag måste allstå stå i typ fem minuter inför treorna och prata om hundraårskriget och Jean D'Arc eller nått sånt. Jättekul! Jag känner att det kommer bli dåligt. Har inte ens historieboken hemma så de blir jobba järnet med de i veckan. Så får jag ta grupparbetet idag och efter jag är klar med historian.

Nu ropar mamma efter mig för typ femte gången.
Så jag måste gå.

Sen blev skärmen så mycket ljusare då jag torkade av den. Undra om det bara beror på att jag inbillar mig eller om det faktiskt var ett sånt tjockt lager med damm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0