Where did all your sadness come from?

Nu är jag hemma. Fast jag har varit det ett tag men nu är jag då som mest hemma!
Var ju som sagt och kollade på innebandy. Började med att jag först gick till Kaplan från stan där mamma och pappa släppte av mig. Tog väl tjugo minuter ungefär. Sen när jag kom dit var det ändå smockat med folk så jag fick stå och luta mig lite mot en vägg och titta.

Såklart som alltid var det någon lång gubbe som ställde sig rakt i mitt synfält där jag hade Isabells lags mål. Menmen, jag kunde ju lika gärna bott i Afrika utan varken vatten eller mat.
Tyvärr så förlorade dom med 9-3. Måste säga att det var ganska mycket tur. Men Isabell kinga och gjorde ett mål iallafall (Hejade mest på henne!).

Sen då, när matchen var slut stod vi och pratade en stund med varandra. Fick jag vet att den sjunde december är det kalas för Stina och Isabell. Så då ska jag till Umeå och träffa tjejorna. WIHOOO!
Längtar typ mest i världen.

Såklart så var ju ingen hemma och kunde skjutsa mig, och jag är inget fan av att cykla på vintern. Så jag sa att jag skulle gå hem. Lättare sagt än gjort. Som den astmatiker jag är så gjorde den sig ju såklart påmind. Gick typ och tjöt varje gång jag andades bara för att luftrören blev mindre än det minsta sugröret i världen. Det var inte kul. Sen var det varmt som i en djungel. Termobrallorna var alldeles för mycket och halsduken med. Höll på att svettas ihjäl när jag gick där uppför Solbacken.
JA, jag GICK uppför Solbacken!!!!
Den är inte rolig ska jag säga dig. Men jag kom iallfall hem. Efter över en timmes promenad från skolan kom jag hem. Snabbdusch och när jag var klar stod maten på bordet.

Och nu har jag nyss vart ute och övningskört. Så idag har jag inte gjort mycket.
Ätit, Innebandy, promenad hem, ätit, övningskört och sen får vi se om det blir att sluska framför tvn eller att gå på promenad med mamma ikväll.

image147
ISABELL!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0