All the broken bits that make you jump up and grassy bits in between

There ain't no reason things are this way
It's how they always been and they intend to stay
I can't explain why we live this way, we do it everyday

Kunde det bli mer sant?

Mamma har tvingat mig äta massa med vitamintillskott. Senast i ordningen är nu Vitamintabletter för kvinnor med dagens behov av alla vitaminer. Toppen tänker hon, värdelöst tänker jag. Man kan inte proppa sig full på massa konstgjorda vitaminer.
Men jag har bestämt mig, jag ska lära mig äta på nytt.

Paprika, sallad, hallon, broccoli, vitkål, kålrot, morötter, ärter, majs, zucchini. Allt.
Och jag börjar imorgon.

Fick också trehundra kronor av mamma idag, egentligen vill jag köpa jeans för dom. Fina nya fräscha sköna jeans, men jag har inte råd. Nu ska jag spara pengar till Umeå. För att träffa alla mina klasskompisar på deras fest dom ska planera det närmaste tre veckorna. Det blir bra. Jag saknar dagarna med gänget.  
image131

She said "come on boy tell me what your thinking,
Now dont be shy."
He said alright, "I'll try.
All the stars up in the sky and the leaves in the trees,
All the broken bits that make you jump up and grassy bits in between.
All the matter in the world is how much I like you."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0