Dag ett

Idag är dag ett på mitt nya liv. Jag ska sluta vara negativ och deprimerad och istället vara positiv och glad, vi får se hur det kommer gå med den saken, antagligen bra.

Marcus var här från förra söndagen till på fredagen, de bästa dagarna på länge. Det är bra mellan oss nu, vi är mer jämlika än förut. Vi bråkade aldrig, surade bara lite. Men sånt är livet. Han är förresten manligt sexig nu med sitt korta hår. Förut var det förfärligt då det var extremt kort, nu är det bara snyggt. Han borde ha så resten av sitt liv nästan. Men han är underbar!

Vädret är fint idag, så jag borde egentligen inte klaga på nånting, fast jag känner endå att jag måste. Jag har noll kronor, okej, jag har hundra kronor och dom ska jag leva på tills den tjugofemte, så visst, det borde hålla. Det är ju bara fem dagar kvar, men jag har ett sånt fruktasvärt köpbehov av kläder, jag känner att jag måste köpa en ny tröja, eller nejförresten bättre upp!! Dom där billiga gula shortsen från hm, det är kärlek! Jag har redan tre par av dom, fast svarta, vita och marinblå. De marinblåa är min absoluta favorit, dom ska jag ha hela sommaren tror jag! Jag har tänkt på vad jag borde göra med min sista hundring, egentligen borde jag spara den, men jag såg ju en exeptionellt fin kjol på hm, eller okej den ser ut som alla andra, svart, men den kostade bara nittioåttakronor!! Det är ju ingenting, jag funderar på att slå till imorgon efter skolan. Från och med imorgon kommer jag ju faktiskt spara minst trettiokronor i veckan på att inte åka direktbussen så att jag får åka bil med mamma hem efter skolan. Hm.. undra vad jag ska göra med dom trettiokronorna extra i veckan. Om jag sparar dom en hel månad har jag ju hundratjugiokronor och då kan jag ju köpa ett klädesplagg för dom!! JAAA! Det gillar vi och jag ska inte köpa en till svart top/tröja/linne på hela sommaren har jag bestämt utan nu ska jag satsa på färgglada kläder, speciellt marinblå eller gula, det är fint. Sen måste jag köpa nya jeans, blåa tror jag, eller svarta.. vi får se mest blåa tror jag på och en ny kofta behöver jag, inte en från gina igen utan någon annan.

Men nu ska jag dra mig utåt igen, trotsa vindarna och lägga mig på solstolen och bli brun. Tyvärr tror jag min bleka hy aldrig kommer bli brun, men jag får väl lära mig leva med det.

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0