Min hund såg ljuset

Nyss, alldeles nyss kom jag hem från en timmas promenad med min kära hund. Men hon höll på att dö! Hon höll på att bli biten av en huggorm! Älskade Jolin!!! Vi gick efter en solig väg och det var massa pinnar överallt så jag tänkte "Det finns säkert en huggorm här, men jag kommer inte se den för det finns så många pinnar" Tror du inte att en minut senare, om ens det! Så går Jolin nästan på en! Det var helt sjukt, jag tittade ner, hade Jolin bredvid mig och där låg den lilla fan och lurade! Det tänkte ju inte vovvan på, utan hon traskade på så jag slängde mig efter henne, drog henne i halsbandet bort från den jävla ormen och platsade henne. Ormen höll upp huvudet och gapade åt oss samtidigt som jag väntade på att pappa skulle ringa upp mig och säga något vettigt som att jag skulle kasta en sten på den eller något. (Ja, jag vet att huggormar är utrotningshotade, men om dom vill bita min hund finns inga lagar!). Jag lovar, hon nuddade den med klon. Jag trodde jag skulle få hjärtstopp och dö.
Älskade Jolin.
Men jag räddade henne och sen gick vi hem. Så nu ligger hon ute på baksidan och flämtar. Mamma och syster ska iväg och hyra film nu. Det ska nämligen bli filmkväll hemma hos Wallström Björkman, alltid roligt.
Hoppas dom köper något ätbart, jag är sugen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0