Every now and them there's an ocean of silver

1 december, ändå känns det inte som jul?! Jag vet inte, det känns som det men ändå inte. Jag antar att jag inte är barn längre. Då det enda man gjorde var att räkna varje sekund fram till julafton. Jag mådde illa hela december bara för att jag var så jäkla nervös.

Nej, nu är det andra tider. Istället går man och dolar och hips vips "oj, det är julafton". Men jag måste säga att jag gillar denna jul. Hinner se julkalendern, det är snö ute, men inte kallt! Förra året satt jag i bussen då julkalendern visades. Då reprisen gick på kvällen var jag för trött för att se den och låg och sov istället. Jag hade helt enkelt inte ork. Nu när jag börjat mitt nya liv. När jag har tid med så mycket annat än bara att sitta i bussen och sova bort hela dagarna, nu gör jag saker.



Och julkalendern i år var faktiskt riktigt bra. Iallfall första avsnittet. Så imorgon ska jag nog ställa väckarklockan bara för att pallra mig upp och se julkalendern utan text. Hatar text. Så jobbigt när det står någon knackar på dörren. Jamen hallå?
Ja, jag tycker synd om döva. Det gör jag.

Och innebandymatchen igår!!! Min allra första på över ett år!! Den gick faktiskt riktigt hyfsat. Var varken inne då de blev mål eller då dom gjorde ett. Så jag är himla stolt. Jag skötte mig alltså bra.



Sen drog vi vidare på Ica, handlade godis. Jenny hade tur och tog de arton kronor som mannen innan mig i kön glömde i myntautomaten. Så hon sprang och köpte godis hon med. Sen bar det av till Basvägen. Alltså Sjungandedalen. Och det var igår jag kom på varför de heter sjungande dalen. Basvägen, Tenorgatan, Sopran (vetefanken hure stavas, men jaja jag chansar på de och jag chansar även på väg och gata men poängen är att det är namn på stämmor och instrument och allt!!) HAHAHA och Lovisa!!
Jag har aldrig tidigare i mitt liv sett ett sånt roligt ansiktsuttryck. Alltså de var de roligaste jag någonsin sett! Sen skrattade vi gott åt det hela kvällen hos Jonte. Vi var där, jag vägrade sjunga, jag sjunger sämst, men vann över Lovisa på Tomas Di Leva låten Vem ska jag tro på? Eller varen heter HAHAH och de var så jävla ball. Men det var jäkla kul, förutom att dom andra i min klass kanske inte är på samma nivå som mig.

Nu ska jag fortsätta prata med Lovisa om morgondagen. Imorgon blire att baka bröd. Ska sova hos Lovisa med!!

HEJS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0