Spännande dag imorgon

Peppad inför skolan imorgon? Inte så jätte kanske, inte på skolan. Mer på samtalet med Margareta. Hur allting kommer bli tillslut. Hoppas på att få träffa Syven på Kaplan och prata om programmet. Vill bara att det ska gå bra. Jag vet inte om jag skulle orka ett år till med pendling. Ett år att aldrig se dagsljuset i sin egen stad och håltimmar mitt på dagen i tre timmar. Nej, det är inte min grej. Inte då skolan inte ligger i min egen stad. Jag kommer sakna alla mest. Sandra, Stina, Matilda, Isabell och Alexandra. Alla. Mina bästa vänner. Jag kommer sakna att träffa dom varendaste dag fem dagar i veckan. Jag måste åka och träffa dom ändå. Jag vill inte tappa kontakten med dom. Hoppas även på trevliga kamrater i den nya klassen.

Mamma och pappa är positiva till allt. Dom klagar inte, utan säger att det nog kommer bli bra för mig att byta. Jag gillar det. Jag hoppas dom insett att det inte hjälper att klaga. Fast pappa kunde ju såklart inte låta bli.
P: Vad blir du efter skolan då?
M&J: Ingenting
P: Nähe, men om du går bageri blir du ju något!
Han kan verkligen inte hålla tyst. Jennie blir ju fan inte heller något. Men henne klagar vi inte på. Lilla söta Jennie som aldrig sagt emot. (Inget ont emot min älskade lillasyster).
Näe, det finns allting något som han inte är nöjd över.
Marcus lät nöjd, han sa att jag skulle göra det som kändes bäst. Jag älskar honom.

Nu ska jag nog lägga mig i sängen och försöka sova. Imorgon ska jag ju inte cykla, pappa skjutsar mig, men hem blir det cykeln, hoppas bara den är kvar. Ska även imorgon efter skolan springa in på Lindex och kolla på tröjan. Lönen kommer på fredag. Så de blir att lägga av den imorgon, om den finns kvar, och köpa den på fredag.
Älskade Marcus gick med på att dela p-pillrena. Dom är ju trotsallt ganska dyra.

image59

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0