Roligt att vakna innan fem

Sovmorgon imorgon. Eller hur! Väckarklockan ringer 04:40. Sen blir det att kasta sig på cykeln vid tjugofem över. Hjärtligt roligt. Jag och Matilda ska iallafall följas åt till Margareta Walleij (willej) och prata. Hoppas på det bästa. Mammas glädje var väl fulländad, eller det kanske jag inte ska säga. Hon sa, inte så oväntat
  "Säg, inget Mona, säg inget, men vad var det vi sa?! Du skulle lyssnat på oss från början!"
Visst skulle jag det. Men då hade jag ju också hamnat på något jag inte velat. Då hade jag nog inte varit hälften så lycklig som jag är nu.
Skadeglädje är den enda riktiga glädjen som man brukar säga.

Morden i Midsomer nu. Ska se slutet sen försöka sova. Låter som det regnar, toppen. Då somnar jag lättare. Men jag hoppas det har slutat till imorgon, annars får jag väl ta pappas militärmönstrade regnponcho. It's hot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0