Ny skola, weei?

Idag ska jag till min kanske blivande skola. Jag önskar att jag aldrig börjat i Umeå, då hade jag aldrig fått reda på vilka jävla fina tjejer det faktiskt finns där. Men nu gjorde jag det och sitter här med ett så jävla jobbigt val i min famn som kanske kommer förändra mitt liv. Jag vet inte, finns så mycket som talar för och emot. Frågan är vad jag blir olyckligast av. Att pendla i två år till eller att se alla mina vänner ta studenten ett år innan mig.
Ärligt talat, båda känns som ett helvete. Om jag ändå bara kunde få gå de praktiska i Umeå, och sen plugga i stan. Men det vill jag inte fråga Margareta om det går. Hon kommer bara svara med sin tråkiga stämma att:
"Nej, det går inte och jag tänker inte kolla upp möjligheterna. Det kommer inte funka så"
Ibland vill jag bara gräva ner mig och stanna där i gropen tills någon bestämt åt mig. Jag önskar att mamma och pappa stått på sig och vägrat låtit mig börja i Umeå. Jag ångrar mig.
Men jag får även stå för det jag gjort. Jag får stå för mina egna bestlut.
Det var bara jag, ingen annan, som ville gå bageri i Umeå.

Nu är det dags att börja dra sig till Maja. Ärligt talat, jag ska inte dra mig, jag ska cykla. Och det är svinigt kallt ute. Hoppas jag slipper vara på skolan hela dagen.
Jag vill bara hem och lägga mig på sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0