Nej

Hemma igen. Tror inte det blir Samhälls. Kändes så fruktansvärt långtråkigt, vet inte vad. Bara sådär... högstadieaktigt. Men man kan ju inte få allt. Har ändå gått hyfsat. Lugna lektioner. Hade inte så mycket att göra. Satt mest och ritade på Samhällslektionen.
Träffade Lisa, otroligt länge sen. En otroligt fin tjej. Satt och pratade med henne under lunchrasten. Fick sen ett sms av Maja som frågade vart jag var. Dom hade tydligen börjat, och Maja hade inte sagt något. Så där satt jag kvar. Ensam. Så jag sket i att gå på lektionen. Det skulle ju bara varit pinsamt att komma in där efter alla andra och jag som bara är på prov också. Så jag satte mig utanför Syven och väntade på att deras lunch skulle ta slut så jag kunde fråga om Teknik - Innovation och design.
Karin, min ridlektionskompis, hade jag nämligen träffat och hon sa att det skulle finnas plats på det programmet. Men det visste inte Syven något om så hon hänvisade mig till intagningsnämnden. Så jag ska försöka ringa henne nu och fråga om lediga platser till Innovation och design. Sen, imorgon, ska jag skicka in min ansökan. Det kommer gå som smort.
Ikväll blir det fotboll. Har nämligen lovat att jag ska spela match ikväll. Måste passa på att leta upp dojjorna! Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0