Klippet

Nedrans väder. Det blev dåligt. Fast det var lite vad jag hade hoppats. Då kan jag vara inne och ta vara på mig själv. Ibland behöver jag dessa dagar med dåligt väder. Bara för att kunna varva ner.
Idag var jag på stan, som sagt. Hittade massor med bra saker (eller dåliga för min ekonomi om man ska se de så!). Bland annat så köpte jag ju de jag planerat. Hotpantsen och linnet för 98 kronor på H&M. Bra affär där. Hittade även något så himla fint på Lindex. En superfin klänning/tunika med knappar över bysten en liten bit, svart med vita blommor. Fantastiskt fall.
Underbar!
Så den var jag bara tvungen köpa. Gick även in på Hanséns. Vet inte varför. Mamma ville in och kolla på ett Snö smycke. Där, på stället med 70% hängde den. En likadan blommig tunika som jag redan har. Fast i ljusare färger som rosa, lila och gult. Där hängde den. Jag och mamma kollade priset och räknade ut att den endast skulle kosta 75 kronor. Mot de tidigare 250!!!
Hör och häpna.
Så jag blev irriterad. Irriterad för att jag köpte min första för hela priset två dagar innan rean. Så jag kände mig bara tvungen att köpa den där för att ha gjort en lite bra affär. Och de gjorde jag.
Tyvärr hade jag bara 74.99 kronor på mitt kort så jag var tvungen låna av min mamma.
Men ibland kan man inte få allt man ber om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0