Hemma.... igen

Borta bra men hemma bäst?
Brukar ju låta så men jag vet inte om jag ska tvivla. Visst känns de förjävligt att vara hemma igen i den lilla norrländska staden Skellefteå utan en ek i sikte. Inga ekollon här inte. Känns faktiskt lite tråkigt.
Men jag måste erkänna. Jag har längtat hem. Hem till mamma och Jolin, hem till mitt blommiga rum. Inte bara de. Så mycket annat med. Toaletten har jag längtat efter, och min egna dusch. Och så självklart sängen med.
Jag saknar och saknar inte min tomma säng.

Saknas för att...
... det är skönt att ha en hel säng för sig själv
... man slipper bli väckt av att någon snarkar i ens öra
... det blir inte så fruktansvärt varmt
... och att man kan ta den bästa kudden själv

Men jag saknar den inte därför att...
... det är skönt att dela en hel säng med någon
... att man inte blir väckt av någon som snarkar i ens öra
... det blir så fruktansvärt kallt
... man får dela med sig av den bästa kudden
... alla pussar och omfanmingar som tillhör en delad säng


Men nu ska jag sluta vara deprimerad. Nog med det. Nu är jag utan min älskade Marcus och så får de vara. Han lär ju inte direkt komma upp...
Om han ändå kunde det...
Jag skulle göra allt för honom.

Marcus Hjelm!!!! :)
image49


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Välkommen hem!

2007-08-10 @ 08:26:54
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0