Hemma från Happis!

Chena, chena. Hemma från Happis nu (eller Haparanda som alla tråkisar vill kalla det). Men det har varit en himla kul helg faktiskt. Riktigt. Lite tjurig stämning ibland - men det skyller vi på mensen. Annars har det varit riktigt kul. Det enda tråkiga var ju att vi inte fick in en ENDA svensk kanal på tv. Så det har varit finsk tv hela helgen. Jätteroligt. MEN! För första gången i mitt liv var jag i Finland. Det var en väldigt spännande upplevelse.
Det var liksom:
"Åh vi är i Finland nu? Är vi i Finland nu? Vi är i Finland nu! Dom har ju också möbelaffärer? Hejdå Finland!" 
Vi åkte över en bro till Torneå, svängde första vänster, körde en bit, svängde vänster igen, och igen, kom fram till stora vägen, svängde höger och slutade upp i Sverige igen.
På IKEA handlade jag inget märkvärdigt. Tre kuddfodral till mina förr så vita och tråkiga kuddar. Men nu är dom fina med oranga och orangamönstrade fodral. Väldigt najs.
Slutade upp med ett par skor också. Ett par snygga stövlar i skinnimitation som trendigt folk brukar säga.
Kanske orkar skriva en längre redogörelse sen.
Nu blir det duschen.
Var hos de älskade hästarna och hade ridlektion idag. Har aldrig gått så bra i hela mitt liv som ryttarinna. Det gick toppen!!! Starlight gjorde ju precis som jag sa hela tiden. Älska henne, hoppas jag får henne nästa gång, och nästa gång, och resten av mitt liv. Men lite Felix vill jag ha med!

Ska ringa Maja senare ikväll. Ska åka med henne till min (kanske) blivande skola imorgon. Kaplanskolan. Innan halv nio ska jag ses hos Syon. Då ska dom visa mig till klassrummet, även fast jag skulle kunna ta mig dit med Maja. Vi får se hur det blir. Kommer sakna Sandra mest om jag byter. Men på tisdag tjejor. Då blir det jag och tjejorna i Stinas plejs. Det ska bli riktigt najs.

Sen måste jag ringa Marcus. Han är hjärtat.
En vecka kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0