Från bageri till svets

Kallt. Ett ord som kan beskriva allt som nerverna känner. Det är otroligt kyligt. Längtar tills Marcus kan värma mig. Tills dess får jag värma mig själv.
Ikväll var en lugn kväll. Var ute med mamma och hunden, sen har jag suttit framför tvn. Pluggat fysik som jag inte förstår ett öre av. Det går verkligen åt skogen. Men jag ska ge det en chans.
Jag lovar.
Annars har jag sovit nu, dreglat lite. Men bara på mig själv. Funderar på att gå och lägga mig och ställa väckaren på två och titta på friidrotten som börjar då. Jag erkänner, jag gillar att titta på friidrott. Det är faktiskt riktigt kul. Har hunnit prata med Sandra ikväll också.
Saknar henne.

Fick veta idag att vi ska lära oss svetsa. Spännande? - Mycket!
Fast jag kan ju redan svetsa, lite granna! Så det ska ju bli kul att få lära sig något nytt. Som mamma säger - Steget från bageri till att lära sig svetsa är riktigt stort.
Jag har börjat vänja mig vid tanken. Att gå ett år längre än alla andra och idag verkade det inte särskilt tokigt. Inte ett dugg! Tjejerna är faktiskt riktigt trevliga. Snälla och roliga. Läraren, Olle, med fredagsslips är lite lustig sådär. Jag gillar honom. Han är som en dagispappa ungefär. Lite mysig.

Nu är jag inte trött längre, så istället för att sova ska jag ta och spela Sims. Det var år och dar sen sist. Det ska bli spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0