Chans

Japp, idag börjar det. Idag börjar jag på min nya skola i min nya klass som jag ska gå med i tre år till. TRE ÅR. Jag som egentligen skulle tatt studenten om två år. Undra om det här verkligen är värt det.
Svaret är vemodigt Ja.
Jag slipper alla fördömda bussresor (minst 20 timmar i veckan för att vara exakt), jag får kanske vänner som bor i min egen stad, och jag får plugga massor med smarta saker.
Jag säger inte att Livsmedel är en dum linje, den är bara lite enklare. Men tänk så enkelt efter gymnasiet. Dom skriker efter konditorer säger alla. Så jag hade ju fått jobb.
Men, jag ska se på möjligheterna nu och inte titta över axeln över det jag kunde haft.
Jag ska ge det en chans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0