Torsdag

Det är fortfarande natt, så jag har inte varit med om så mycket. Men jag har tänkt väldigt mycket. Jag vet inte, jag känner mig nere. Tung i kroppen. Tung i hjärtat. Tung i själen. Det finns så mycket jag önskar hade varit annorlunda. Jag önskar att jag aldrig blivit deprimerad och förlorat alla vänner jag hade.Och jag önskar att jag hade valt en linje i Skellefteå och inte i Umeå.

Mycket av allt är saknaden av Marcus. Jag är avundsjuk på honom. Avundsjuk för att han bor i Linköping, avundsjuk för att han haft det liv jag alltid velat ha. Jag vill inte att det ska förstöra vårat förhållande, om det inte redan är förstört.

Jag var alltid säker på att Marcus skulle vara den enda som inte skulle lämna mig, men så fel jag hade. Och nu har jag svårt för att lita på honom igen. Jag litar inte på någon, litar jag inte på någon har jag ingen att bli besviken på heller.

Men det finns ljus i allt detta mörker. Mina nyfunna vänner i gymnasiet. Jag har känt dom sen augusti, men dom är de bästa vänner jag någonsin haft.

Igår var jag med min familj och min systers vän på ikea i haparandra. Jag längtar tills jag får flytta hemifrån, men samtidigt inte. Jag längtar tills jag får flytta söderut, långt bort från Skellefteå. Jag längtar inte tills jag ska flytta till Umeå, och nej, jag tänker inte byta linje för jag vill inte ta studenten samtidigt som min syster. Det klarar jag bara inte.

Jag funderar starkt på att hoppa av gymnasiet då jag fyller arton och bara flytta iväg till Marcus, eller bara söderut.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0