Stressad

Jag känner mig stressad. Egentligen vet jag inte varför, jag borde vara lugn. Jag har faktiskt påsklov. Men det känns som om jag har så mycket att göra. Jag måste plugga matte, som jag egentligen kan göra imorgon, sen måste jag dammtorka, det borde jag göra idag, sen måste jag äta lunch, med tanke på vad klockan är så borde jag kanske göra det nu på direkten, sen måste jag skriva ett cv till ica, det kan kag göra imorgon.

Endå har jag hunnit med så lite idag. Jag vakande vid tio, gick ut med Jolin, kom hem, duschade, åt frukost, åkte till stan, var där ett tag, åkte till ica, kom hem, bytte om, gick ut med Jolin igen och nu sitter jag här då jag egentligen borde sitta framför teven och äta mormors kroppkakor.

Om två fredagar ska jag på begravning, på Götes begravning. Min låtsasmorfar som jag kallar honom. Han är det närmaste morfar jag någonsin haft, även fast han och min mormor inte var annat än bara bästa vänner. Det är lessamt om jag tänkte på hur längesen det var jag senast såg honom.
Han dog en dag innan sin nittioårsdag.

Nu ska jag fortsätta med mitt hektiska liv. Mormors kroppkakor ska bli en riktig höjdare.

See yaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0