rullgardin

igår fick jag en rullgardin av min far. eller i förrgår. den är vit. precis som mitt rum. den gjorde mitt rum mörkt. helt underbart. det är alltid så ljust härinne. jag vill måla om. brunt, och vaniljvitt. sen vill jag ha en ny säng. inte en sån liten som jag har.

sen har det inte hänt så mycket. jag kom hem i tisdags. på tåget kissade jag inte på nästan tolv timmar. fråga mig inte hur jag lyckades, men jag gjorde det. sovde nästan hela tiden på tåget i alla fall.

och nu frågar jag mig själv vad jag gör uppe vid denna tid. ja, det kan man fråga sig. jag som nyss hade kommit in i den där perfekta perioden. då jag somnade senast elva varenda dag. var pigg i skolan. har faktiskt bara sovit fyra lektioner i skolan. jämfört med i åttan då jag sov varenda so lektion vi hade. vilket vill säga tre gånger i veckan. jag är inte ens så trött nu. jobbigt. vill ringa marcus. prata med honom, men kan inte. han sover.

förresten så kom jag in på livsmedelsprogrammet i umeå. med mina tvåhundra poäng, och den sist intagnas åttio poäng inspirerade mig att skippa resten av nian eftersom jag endast behöver ha g i åtta ämnen minst.

och jag ska bli sportig. saknar innebandyn, den lägger ner snart för sommaren. fotbollen intalar mig inte längre. ska nog fortsätta endå. bara för att jag borde. har ju spelat sen jag gick i ettan. synd att all snö är kvar bara så att man inte kan träna utomhus gör mig rikligt deppad. har börjat springa. går åt skogen. jag saknar rätt skalle för att springa. usch, jag vill dö. jag vill inte vara sämst, men jag har inte rätt skalle för att orka heller. önskar att jag hade det.

min moppe är insnöad. så jag kan inte köra den.

sovgott alla. nu ska jag sluta blogga för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0