I'm Black and blue

skrivet 2006-04-22
kl: nolltre.trettionio

meningslöst. här sitter jag. ännu en natt. utan nått vettigt för mig. varför kan jag inte vara lika trött som förut?

det går någon dålig fransk film på fyran, och jag kan inte titta på någonting annat eftersom jag bara innehar ettan, tvåan och fyran på min teve. sorgligt, men sant. vad klagar jag över? jag har mat, rent vatten och en skön säng.

vid närmare eftertanke har jag inte rört mig så pass mycket idag. jag var ute med min hund i ungefär sju minuter. sen cyklade jag faktiskt till maxi, men hade tänkt vända om då jag kom fram för att gå till maxi istället. det gjorde jag faktiskt inte.

idag tvättade jag min jacka också, alldeles själv. pratat med marcus, sett på teve med mamma och pappa vilket är hopplöst. speciellt om man ska se på big brother. mamma klagar, pappa klagar. fast pappa var inte där, men mamma och hon var förvånadsvärt tyst (tips, se aldrig på sport med min mamma.)

jag funderar på om jag ska skaffa mig en fin bränna i sommar. jag äter ju trots allt tabletter för det. röda små tabletter, för att man ska få en finare bränna tror jag. saken är ju den att jag inte börjat sola än. sen äter jag tre andra tabletter, för hud, hår och naglar. den fungerar inte heller. inte vad jag har märkt. fast jag har ju ioförsig bara ätit dom i tre dagar.

några mål jag ska upprätta i sommar:
-  gå ut och gå i trettio minuter varje dag
-  jobba på rostfria (pappas jobb, där jag för övrigt inte kommer få göra någonting eftersom alla maskiner har artonårs gräns.)
-  vara med marcus :)
-  springa minst en gång i veckan
-  vara ute varje dag, även vid dåligt väder
-  minska konsumentationen av godis och annat fettbringande

jag längtar tills i sommar. då det regnar. det är mysigt. tänk att få sova med marcus då det regnar. det är fint kan jag lova. marcus sover förresten, så jag har absolut ingenting att göra. mensvärk har jag också. i mage och rygg, men det var värre i förrgår.

snart börjar skolan om. jag känner mig inte peppad på något så tidskrävande.

om min ipod snälla kunde börja fungera så jag slipper gå och vara ledsen över att den vägrar lägga in bilderna på marcus.

jag lyssnar på stereophonics-deadhead. vad ska man säga, den är bra, och dom har ju nån till bra låt. dom kommer nog snart. jag längtar. jag vill dricka, med marcus. TA HIT HONOM ÅT MIG, GE MIG SPRIT. jag verkar som en desperat fjortis. jag antar att jag kanske är det, förlåt.

stereophonics – since i told you it’s over
tårdrypande. vilken rispig röst. han papprar hål i mina trumhinnor med sin sandpappersröst.

nej, nu antar jag att jag ska hitta på något. jag har skrivit något onödigt i minst sju minuter nu. förresten, vad finns det att hitta på klockan nolltre.femtioåtta en lördag då man egentligen borde sova. jag ska i alla fall ge det ett försök. godnatt.

pusshej!

marcus hjelm <3
2005-10-30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0