gråt inte

nu sitter jag här, allmänt deppad. väntar på att nått ska inträffa. vill att marcus ska komma. måste han bo i linköping. måste jag bo i skellefteå. det är sämst, jag sitter bara inne. är inte med nån. sitter och tittar på teve. pratar med marcus i telefon. nu sover han. han ska gå i skola imorrn. själv är jag ledig. har vart ledig i två veckor nu. var hos marcus förra veckan. bästa veckan i mitt liv.

-  vi gjorde ingenting särskilt på hela veckan
-  festade en lördag, jag skämde allmänt ut mig efter att ha druckit tre öl. måste jag vara så lättpåverkad. marcus var vid medvetande, jag var borta. han hotade med att ringa ambulans för att magpumpa mig. när vi kommer hem till hans far där förövrigt hans mor sitter och en hel familj säger hans pappa "har ni druckit sprit?!"
-  gick ut med hans mammas hundar
-  gick till hans mamma och åt och sen tillbaka till hans pappa för att sova
-  såg på film, dock inte så många som planerat
-  träffade hans väldigt trevliga vänner, nåra av dom är faktiskt trevliga mot mig :)
-  åt godis
-  enda rörelserna vi gjorde var att gå upp och ner för trappen för att duscha/äta eller gå och köpa ännu mer godis FETTON
-  tog en heldag i sthlm då jag skulle hem, snällt av snail att skjutsa upp oss. som förövrigt dissade mig marcus och olle i slutet. men vi hade kul endå
-  marcus är fräschast. han försöker stjerta mig, spottar mig i munnen, petar näsan(haha),snyter sig i duschen och när vi leker sugrörsleken så spottar han gult slem(från snus,hamburgare och cola)på min hand(leken går förövrigt ut på att andas i sugröret)

jag älskar marcus mest i hela världen. ibland förstår jag det inte själv. ibland undrar jag om han älskar mig lika mycket. ibland undrar jag om det kommer hålla föralltid. jag hatar att vara utan honom. då man står där. och väntar på tåget med honom, känner man hur man sakta töms på glädje, hur ett evigt mörker tar över kroppen. kryper sig in i blodådrerna. vägrar försvinna, men tar inte över helt förrän man verkligen släppt honom. när man försvinner in i tåget. det tar så ont att lämna honom. att släppa av honom vid tåget. att hoppa på tåget och veta att man måste ligga ensam i sin säng. göra allting ensam. duscha ensam. sova ensam. äta ensam. se på teve ensam. att säga hejdå i telefon då man ska sova. det får mig att vilja gråta. ögonen bränner. men tårarna vägrar rinna. snälla lossna. försvinn ur mig.

han är arton, fyller nitton och jag är sexton, redan fyllt. har tre år kvar i skolan. han ska in i lumpen, vilket betyder att vi kommer ses mindre. han kommer börja jobba, vilket betyder att vi kommer ses mindre. snälla lämna mig inte marcus.

tomtomtom. svartsvartsvart. så känner jag mig just nu. ensam, rädd. rädd för att världen ska skada mig. skada mitt sköra inre. förut väntade jag på döden. nu väntar jag på en evig lycka. lyckan som marcus ger mig. jag känner mig inte ett dugg lycklig utan honom. bara tom. jag önskar att han var här och torkade mina tårar. pussade på mig, höll om mig. lämna mig aldrig.

Guns N' Roses - November rain

snart har jag och marcus vart ihop i ett halvår. dom flesta tycker säkert inte att det är länge. men beroende på omständigheterna så är det faktiskt lite länge. med tanke på att vi bor nittiosju mil från varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0